Pers en publiek zijn het er na Christians spetterende solodebuut over eens: met zijn eigenzinnige en absurdistische stijl blaast hij een frisse wind door het cabaretgenre. En die frisse wind is heerlijk. Nadat hij ruim zes jaar onderdeel uitmaakte van cabaretduo De Fransse Eijkel (winnaar publieksprijs Amsterdams Kleinkunst Festival 2016) was hij de afgelopen twee seizoenen in de theaters te bewonderen met zijn eerste solovoorstelling ‘Drift’. Hij kreeg lovende kritieken, ontving het Stijgend Applaus Stipendium 2022 en werd als klap op de vuurpijl genomineerd voor de Neerlands Hoop 2023.
Zo’n debuut smaakt naar meer. Daarom bestormt Christia…
Pers en publiek zijn het er na Christians spetterende solodebuut over eens: met zijn eigenzinnige en absurdistische stijl blaast hij een frisse wind door het cabaretgenre. En die frisse wind is heerlijk. Nadat hij ruim zes jaar onderdeel uitmaakte van cabaretduo De Fransse Eijkel (winnaar publieksprijs Amsterdams Kleinkunst Festival 2016) was hij de afgelopen twee seizoenen in de theaters te bewonderen met zijn eerste solovoorstelling ‘Drift’. Hij kreeg lovende kritieken, ontving het Stijgend Applaus Stipendium 2022 en werd als klap op de vuurpijl genomineerd voor de Neerlands Hoop 2023.
Zo’n debuut smaakt naar meer. Daarom bestormt Christian samen met zijn beamer vol zelfgemaakte visuals opnieuw de theaters. In zijn surrealistische en zinnenprikkelende cabaretperformance ‘Wanen’ versmelten realiteit en verbeelding tot er werkelijk geen touw meer aan vast te knopen is. Reis mee naar een parallel universum vol epische visuele droombeelden, tragikomische figuren, humoristische fantasten, wonderlijke wendingen en gekke elektronische deuntjes. Een theateravond waarbij grenzen vervagen, dromen werkelijkheid worden en de realiteit slechts een illusie blijkt.
De pers over ‘Drift’:
“Christian weet je te raken met zijn voortreffelijke spel” - (4,5 sterren) Ilovetheater
“Modern, hip, absurdistisch en werkelijk ontzettend grappig” - (4 sterren) Theaterparadijs
“Een groot talent voor absurdisme” - Theaterkrant